Medicinske novosti

70 godina inovacija u farmaciji: Za bolju dostupnost lekova važna je i saradnja sa udruženjima pacijenata

Shutterstock

Od 2007. godine do danas u Srbiji se broj dostupnih lekova povećao sa 4 na 70 proizvoda iz oblasti kardiologije, dijabetesa, bolesti vena i onkologije.

Vodeća francuska farmaceutska kompanija Servier obeležava 70 godina postojanja i 16 godina rada u Srbiji. Samo u ovoj godini 450.000 građana naše zemlje koristi lekove ove kompanije, a najviše terapiju za kardiovaskularne bolesti. Od 2007. godine do danas u Srbiji se broj dostupnih lekova povećao sa 4 na 70 proizvoda iz oblasti kardiologije, dijabetesa, bolesti vena i onkologije.

- Srbiju smo prepoznali kao važnu zemlju za naš rad i razvoj, a to potvrđuje i činjenica da smo poslednjih godina najbrže rastuća inovativna kompanija na ovom tržištu sa prosečnim rastom od 17 odsto godišnje. Poslednjih pet godina pacijentima u Srbiji dostupni su i naši inovativni onkološki lekovi. Naši planovi su da nastavimo da rastemo i osiguramo dostupnost naših lekova pacijentima kojima su potrebni - rekao je Vadim Maskimenko, generalni menadžer za Srbiju.

Vadim Maskimenko, generalni menadžer za Srbiju Foto: Milena Anđela

Jedan od prioriteta ove kompanije je i dostupnost inovativne terapije je ne samo u oblasti onkologije već i u drugim terapijskim indikacijama kao što su kardiologija, dijabetes, dislipidemija i bolesti vena. Na globalnom nivou istraživanja i razvoja većinski su usmereni na maligne bolesti koje se teško leče i za koje još uvek ne postoje odgovarajuće terapijske opcije kao što su gastrointestinalni, hematološki, tumori pankreasa i pediatrijski tumori.

Prema PatientView izveštaju koji okuplja više od 40.000 udruženja pacijenata širom sveta, ove godine kompanja je na drugom mestu među 30 kompanija koje aktivno sarađuju sa udruženjima pacijenata, poboljšavajući kvalitet života pacijenata i dostupnost inovativne terapije.

Jedan od prioriteta ove kompanije je i dostupnost inovativnih terapija Foto: Milena Anđela

- Posvećenost i briga o pacijentu je naš krajnji cilj koji ćemo ostvariti saradnjom sa svim važnim činiocima zdravstvenog sistema Srbije - istakao je Maksimenko.

Ova kompanija investira 20 odsto ukupnog prometa od brendiranih proizvoda u istraživanje i razvoj novih lekova, od toga 50 odsto u onkološke terapije koje će doprineti uspešnijem lečenju, produženju i podizanju kvaliteta života. Kompanija je okrenuta stalnim inovacijama u četiri terapijske oblasti: kardiovaskularne bolesti, onkologija, imunoinflamatorne i neurološke bolesti.

Prenela: O.M.