Slušaj vest

U svetu ugostiteljstva, konsijerž je osoba koja ima odgovor na svako pitanje – gde se najbolje jede, kako se najbrže stiže na neku lokaciju, šta rešava problem i pre nego što se on pojavi. Njegova uloga je da gostima smeštaja boravak učini prijatnijim, jednostavnijim, bez stresa. U svetu zdravstva, njegov pandan postoji i nosi naziv - pacijent navigator.

Upravo ovu ulogu, prvi i jedini u Srbiji, još pre desetak godina uveo je najveći privatni zdravstveni sistem MediGroup, stvarajući potpuno novu dimenziju podrške za svakog pacijenta koji prolazi kroz proces bolničkog lečenja. Od zakazivanja preventivnih pregleda, analiza i intervencija, preko komunikacije sa lekarima i osiguranjem, do tople ljudske reči u ključnim trenucima – oni su tu. I to uvek.

„Pacijenti osećaju veliko olakšanje jer smo im dostupni – kao spona između njih, lekara, osiguranja i drugih sektora. Mi smo ti kojima se obraćaju sa svakim pitanjem, nedoumicom ili problemom, i od kojih dobijaju jasne informacije i rešenja. Već nakon prvih konsultacija sa lekarom, kompletna organizacija daljih koraka tokom dijagnostike i lečenja je u našim rukama. Pacijenti znaju da imaju nekoga na koga mogu u potpunosti da se oslone“, objašnjava Dragana Andrić, pacijent navigator u MediGroup Opštoj bolnici.

Podrška na svakom koraku

Njihova pomoć počinje već pri prvom kontaktu sa sistemom – pružaju podršku prilikom zakazivanja pregleda i analiza, pripremaju dokumentaciju, organizuju sve što je potrebno za prijem pacijenta. Tokom boravka u bolnici, koordinišu između lekara, sestara, administracije i osiguranja, a nakon otpusta ostaju uz pacijente kako bi pratili oporavak i zakazali kontrole.

„U našem poslu dolazimo u kontakt sa velikim brojem pacijenata, što zahteva izuzetnu organizaciju, empatiju i visok nivo profesionalizma. Važno nam je da svakom pacijentu pristupimo individualno. Vrlo često se naši zadaci proširuju van standardnog opisa posla – sve u cilju maksimalne podrške pacijentima i njihovog zadovoljstva“, ističe Dragana Andrić.

Pacijent navigatori vode računa o svakom detalju, a njihova uloga često prevazilazi administrativni okvir. Dešava se da pomažu pacijentima da pronađu apartman blizu bolnice, organizuju poseban jelovnik, pomognu pri pozivu člana porodice, a ponekad – samo saslušaju i budu tu.

„Pacijenti neretko imaju potrebe za specifičnim pristupom - posebnom pažnjom i zahtevima. Nekada je potrebno da zajednički još jednom prođemo kroz sve informacije koje je lekar podelio tokom pregleda i kroz izveštaj kako bismo razjasnili sve eventualne nedoumice. Nekada je pacijentima potrebna pomoć da se kreću kroz ustanovu, da im se omogući poziv članu porodice, da se isprate do izlaza iz ustanove ili pozove taksi prevoz. Nekada samo razgovor i neko ko će ih saslušati, smanjiti zabrinutost i strah“, kaže Marija Cvijanović, pacijent navigator iz Doma zdravlja MediGroup Kalenić.

Jedinstven model brige o pacijentu

Šta sve Pacijent navigator radi za vas?
 Pruža podršku u procesu zakazivanja potrebnih analiza i pregleda
 Priprema svu potrebnu dokumentaciju za prijem
 Brine da lečenje teče glatko i organizovano, uz sprovođenje svih potrebnih aktivnosti koje prethode prijemu pacijenata na bolničko lečenje i tokom lečenja
 Komunicira sa lekarima, sestrama i administracijom u vaše ime
 Sprovodi sve potrebne aktivnosti u vezi sa otpustom pacijenta
 Daje informacije o toku lečenja, otpustu i naplati
 Kontinuirano komunicira sa pacijentima i članovima porodice

Boravak u bolnici, bez obzira na razlog, za većinu ljudi predstavlja izazov. Neizvesnost, zabrinutost, administracija i brojne procedure – sve to dodatno opterećuje pacijenta i njegovu porodicu. Upravo je zato MediGroup sistem razvio jedinstven model personalizovane podrške, koji pacijentima pruža sigurnost, jasnoću i kontinuitet tokom celog procesa – pre, tokom i nakon lečenja.

U praksi, to znači da pacijent nije prepušten sam sebi. Od prvog poziva do poslednje kontrole, vodi ga osoba koja razume sistem, razume njega i zna kako da ceo proces učini lakšim.

„Pacijenti kroz boravak u našim ustanovama prepoznaju značaj uloge Pacijent navigatora. Očekuju i potraže pomoć kada nas ugledaju. Sa prvim dolaskom pacijenta, trudimo se da ostvarimo kontakt, kako bi nas upamtili i u narednom dolasku odmah prepoznali i osetili se sigurno. Posebnu pažnju ostavljamo za pacijente kojima je to preko potrebno”, dodaje Marija.

Neko ko ostaje tu – i kada se lečenje završi

Posebno je zanimljivo istaći da se kontakt navigatora sa pacijentom ne završava otpuštanjem pacijenta iz bolnice. Navigatori nastavljaju komunikaciju sa njima, a neretko, novi pacijenti dolaze upravo po preporuci.

„Sa pacijentima ostajemo u kontaktu i nakon otpusta iz bolnice – zakazujemo kontrole, pratimo oporavak i pružamo dalju podršku. Vrlo često nam se javljaju novi pacijenti koji su nas kontaktirali na preporuku prethodnih pacijenata, što potvrđuje važnost našeg pristupa i kvalitet pružene nege i brige”, zaključuje Dragana.

Uvođenjem uloge Pacijent navigatora, MediGroup sistem je postavio nove standarde u zdravstvenoj zaštiti u Srbiji, pokazujući da medicina nije samo lečenje – već i briga, razumevanje i ljudski kontakt.
Zahvaljujući ovom modelu, proces redovnih preventivnih pregleda, ali i lečenja, postaje jednostavniji, sigurniji i manje stresan – a pacijent ne ostaje sam, ni u jednom trenutku.

Promo