7 najboljih joga poza za dame: Čuvaju zdravlje i bude ženstvenost
Foto: Shutterstock

svetski dan

7 najboljih joga poza za dame: Čuvaju zdravlje i bude ženstvenost

Zdravlje žena -

Žensko telo prolazi kroz mnoge promene tokom života, od puberteta, preko majčinstva do menopauze. Određene poze joge se fokusiraju na te specifične probleme i pružaju vrstu potpore i olakšanja.

Relativno nova spoznaja u sferi joge je njena izrazita korist za zdravlje žena. Poznati su benefiti povezanih sa prenatalnom jogom i gubitkom težine, ali malo žena shvata koliko joga može da bude korisna za opšte zdravlje. Sledi nekoliko joga poza koje su posebno dragocene za lepši pol.

Dečja poza

Dečja poza (balasana) je savršena za probleme sa kukovima i krstima, posebno kada su povezani sa menstruacijom. Takođe isteže kičmu, donji deo leđa i tetive. Često se koristi kao poza za odmor između težih vežbi, ali ima niz prednosti, uključujući podršku cirkulaciji, varenju i ublažavanju napetosti.

poza deteta isteže kičmu, donji deo leđa i tetive
poza deteta isteže kičmu, donji deo leđa i tetivefoto: Shutterstock

Zauzmite pozu deteta klečeći na svojoj prostirci za jogu. Duboko udahnite, a na izdahu se sagnite napred koliko možete, idealno dok čelo ne dodirne prostirku. Ispružite ruke ispred sebe, stavite dlanove ravno na prostirku. Opustite mišiće i nastavite da duboko udišete.

Ležeća poza leptira

Ležeća poza leptira (supta badha konasana) pomaže u varenju i ublažava neprijatne simptome menstruacije, ali i disajne probleme. Odlična i za trudnice, jer ublažava različite tegobe u stomaku, a takođe zateže mišiće butina, bokova, kao i trbušne mišiće.

neki je zovu i pozom plodnosti
neki je zovu i pozom plodnostifoto: Shutterstock

Lezite na leđa sa ispruženim rukama sa strane, dlanovima nadole. Savijte kolena dok vam se tabani ne dodirnu, a pete približite preponama što je više moguće. Neka vam kolena padnu sa strane. Duboko udahnite i fokusirajte se na ono što osećate da se dešava u vašem telu.

Položaj boginje

Stojeća poza boginje (utkata konasana) je prijatelj ženskog reproduktivnog zdravlja, ali i pomoć kod artritisa i išijasa. Jača mišiće torza, poboljšava cirkulaciju, zateže ruke i butine i pomaže u smanjenju stresa.

odlična za reproduktivno zdravlje
odlična za reproduktivno zdravljefoto: Shutterstock

Stanite s nogama raširenim na oko metar, prstima okrenutim ka spolja. Spustite se u srednji čučanj sa kolenima direktno iznad nožnih prstiju. Ruke ispružite u stranu i savijte u laktovima, tako da vam ruke budu paralelne sa ušima ili ih sklopite na grudima. Zadržite pozu 30 sekundi ili duže, duboko izdahnite.

Poza goluba

Još jedna sedeća poza koja otvara kukove i rasteže tetive je poza goluba (eka pada rajakapotasana). Povećani opseg pokreta koji pruža u zglobovima kuka pomaže u ublažavaju bolova od PMS-a, išijasa i problema sa donjim delom leđa. Majstori joge hvale njenu sposobnost da upravlja stresom.

poza goluba ublažava stres
poza goluba ublažava stresfoto: Shutterstock

Kleknite na kolena i jednu nogu ostavite savijenu ispred sebe, a drugu ispružite iza sebe. Ispravite se u položaju, ruke postavite na pod ili ih podignite uvis. Zadržite se u pozi 30 sekundi.

Kolena na gudi

Kolena na grudi poza (apanasana) se koristi da ojača vezu uma i tela kako biste se osećali usredsređeno. Pomaže u detoksikaciji stimulišući pluća i bešiku. Isteže kičmu i samanjuje pritisak na kukove, što je odlično za trudnice ili one koje pate od PMS-a ili bolnih menstruacija.

Vežba je vrlo jednostavna. Samo lezite na leđa i privucite kolena grudima, obmotajte ruke oko njih i opustite stopala i gležnjeve. Zadržite pozu 30 sekundi ili više dok dišete polako, duboko.

Položaj kobre

Poza kobre (bhujangasana) jača ruke, leđa i stomak i povećava fleksibilnost. Majstori joge kažu da otvara srčanu čakru, pomaže u ublažavanju emocionalnih rana i otvara vrata ljubavi prema sebi. To je odlična poza za jutarnju gimnastiku, jer podiže energiju i motivaciju.

položaj kobre podstiče empatiju
položaj kobre podstiče empatijufoto: Shutterstock

Uđite u pozu kobre tako što ćete leći licem nadole na prostirku. Stavijte ruke ispod lopatica sa ispruženim nogama. Pritisnite podlogu dlanovima nadole da biste podigli gornji deo tela. Usmerite pogled napred i blago gore. Zadržite se 30 sekundi ili duže dok polako i duboko udišete.

Međunarodni dan joge (IDY), 21. jun, uspostavljen je na predlog Indije, rezolucijom koju je 11. decembra 2014. godine donela Generalna skupština Ujedinjenih nacija uz podršku 193 delegata i 177 zemalja, uključujući i podršku Srbije. Prvi Međunarodni dan joge obeležen je 21. juna 2015. godine.

Poza drveta

Poza drveta (vrksasana) smanjuje probleme vezane za menstruaciju, kao što su nelagodnost u stomaku i grčevi u nogama. Jača mišiće i ligamente i povećava ravnotežu i izdržljivost. Takođe popravlja držanje, što pomaže kod problema sa donjim delom leđa i ravnotežom.

ponekad je potrebno malo vežbanja
ponekad je potrebno malo vežbanjafoto: Shutterstock

Mnogi ljudi imaju poteškoća da savladaju ovu pozu i potrebna je vežba da bi je zadržali čak i nekoliko sekundi. Stanite oslanjajući se na jednoj nozi, a drugu postaviti tik iznad kolena suprotne noge. Podignite ruke iznad glave i spojite dlanove ili ih spustite na grudi. Fiksiranje pogleda na neki predmet ispred sebe može da pomogne u održavanju ravnoteže.

Pripremila: N.L.

Izvor: Karenthrelkelnd.com/Zdravlje.kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track