5 saveta za bolju cirkulaciju: Hidroterepija najviše prija u vrelim letnjim danima
Foto: Shutterstock

važno

5 saveta za bolju cirkulaciju: Hidroterepija najviše prija u vrelim letnjim danima

Zdravlje -

Najčešći simptomi slabe cirkulacije su hladni dlanovi i stopala, ali i osećaj utrnulosti i peckanja u nogama. Mogu se javiti i grčevi, umor i nepravilni otkucaji srca. Loša cirkulacija može izazvati niz zdravstvenih problema, a mi vam otkrivano šta je rešenje.

Slaba cirkulacija, iako je osećamo samo na dlanovima kao hladnoću, utiče na celo telo. Zbog toga, loša cirkulacija može biti uzrok mnogih bolesti i zdravstvenih problema.

Mnogi faktori izazivaju poremećaje cirkulacije – previše sedenja, pušenje, alkohol, gojaznost, visok krvni pritisak, suženi ili začepljeni krvni sudovi, alergije.

Donosimo vam najbolje načine za poboljšanje cirkulacije:

Vežbanje

Vežbanje je najbolji način da stimulišete svoju cirkulaciju, dovoljno je da hodate najmanje sat vremena dnevno. To je važna i zdrava navika, uključite ovaj ritual u svakodnevni život, biće vam lakše.

Hodanje

Hodanje po različitim terenima, poput šumskih staza ili brežuljaka, podstiče cirkulaciju krvi u nogama.

Hodanje podstiče cirkulaciju krvi u nogama
Hodanje podstiče cirkulaciju krvi u nogamafoto: Shutterstock

Masaža

Masaža pomaže da se pokrene i normalizuje protok krvi, posebno ako su krvni sudovi suženi. Opuštajuća masaža će proširiti krvne sudove i kroz njih će teći više krvi.

Možete se masirati i kod kuće, uz pomoć bademovog ulja, koje će dodatno omekšati kožu. Nanesite masažu nekoliko puta nedeljno, dok ne vidite promene u cirkulaciji.

Hidroterapija

Hidroterapija je još jedan jednostavan i veoma efikasan način za poboljšanje cirkulacije jer pomaže u širenju krvnih sudova i na taj način poboljšava protok krvi.

Uživajte u toploj kupki, parnom kupatilu ili sauni nekoliko puta nedeljno, vaše telo će vam biti zahvalno.

Hidroterapijom se stimuliše unutrašnja telesna aktivnost koja potpomaže imuni sistem organizma
Hidroterapijom se stimuliše unutrašnja telesna aktivnost koja potpomaže imuni sistem organizmafoto: Shutterstock

Hidratacija

Dovoljna količina vode pomaže u održavanju zapremine krvi i omogućava optimalan protok krvi.

Pijte dovoljno vode - oko 8 čaša vode dnevno, a više ako ste fizički aktivni.

Zdrava ishrana

Hrana bogata antioksidansima, vlaknima i zdravim mastima može poboljšati cirkulaciju. Omega-3 masne kiseline se nalaze u ribama kao što su losos, skuša i sardine.

  • Bobice, citrusi, spanać i kelj sadrže antioksidante.
  • Od žitarica ovas, smeđi pirinač i kinoa poboljšavaju zdravlje srca i cirkulaciju.
  • Od začina stručnjaci predlažu beli luk, đumbir i kurkumu koji mogu da poboljšaju protok krvi.
Dobra cirkulacija je važna za zdravlje zato je važno šta jedemo
Dobra cirkulacija je važna za zdravlje zato je važno šta jedemofoto: Shutterstock

Dobra cirkulacija je važna za zdravlje jer svi hranljivi sastojci, minerali i kiseonik koji su nam potrebni putuju krvotokom do organa.

Prenela: N.R.

Izvor: 24sata.hr/Zdravlje.Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track