Pravilo 30-30-30 za telo iz snova: Istražili smo novu hit metodu za mršavljenje
Foto: Shutterstock

zanimljivo

Pravilo 30-30-30 za telo iz snova: Istražili smo novu hit metodu za mršavljenje

Zdravlje -

Postalo je veoma teško razlikovati mit od istine na internetu, posebno kada se raspravlja o temama o zdravlju i lepoti, a ovo je samo još jedan u nizu TikTok trendova koji obećavaju telo vaših snova. Leto je pred vratima, a mi možemo da vam kažemo da li je ovaj trend vredan praćenja ili je to samo još jedna prevara stvorena isključivo da bi se gubilo vaše vreme.

O čemu se zapravo radi?

Metoda 30-30-30 uključuje tri vrlo jednostavna koraka – konzumirajte 30 grama proteina 30 minuta nakon buđenja, nakon čega je potrebno da uradite 30 minuta neke kardio vežbe niskog intenziteta.

Svakih 30 ima svoju ulogu

30 grama proteina po obroku uz nešto sa strane ili samostalno je odličan način da započnete dan. Mnogi od nas se bore sa glađu tokom dana, a jedan od glavnih uzroka te gladi je jednostavan razlog što ne unosimo dovoljno proteina u obrocima. Proteini su ključni deo ishrane i svaki obrok treba da ih sadrži, a posebno doručak, kako bismo imali dobru osnovu i dovoljno energije za ostatak dana i do sledećeg obroka. 30 grama proteina svakog jutra je svakako dobra navika, ali ne garantuje drastičan gubitak težine, obećava više sitosti i energije i održavanje dobrog nivoa proteina u ishrani.

Kada govorimo o vežbanju, 30 minuta hodanja, vožnje bicikla, rolera ili laganog trčanja su primeri vežbi koje ne prelaze 135 otkucaja u minuti, slabog su intenziteta i blago podižu raspoloženje i energiju. Dobro je što ove vežbe nisu ni fizički ni psihički zahtevne, što ih automatski čini lakšim za praćenje.

30 minuta hodanja, vožnje bicikla, rolera ili laganog trčanja su primeri vežbi koje ne prelaze 135 otkucaja u minuti, slabog su intenziteta i blago podižu raspoloženje i energiju
30 minuta hodanja, vožnje bicikla, rolera ili laganog trčanja su primeri vežbi koje ne prelaze 135 otkucaja u minuti, slabog su intenziteta i blago podižu raspoloženje i energijufoto: Shutterstock

Uvođenje ovih navika u svoj život ne može škoditi, održavanje dobrog nivoa proteina i vežbanje definitivno mogu promeniti vaš život na bolje u smislu raspoloženja, discipline, nivoa energije i sitosti, neko bi u tom procesu izgubio na težini, ali da li je ovo metoda napravljena isključivo za gubitak težine?

Može pomoći, ali

Pravilo 30-30-30 ne garantuje gubitak težine, ali to nije razlog da se odmah otpiše. Ovaj metod zapravo ima dobru osnovu od koje bi početnik koji se bori sa promenom načina života mogao da počne. Pravila su sažeta i jednostavna i ne zahtevaju mnogo vremena i truda, što je veoma dobar uvod za nekoga ko nije upoznat sa mnogo širim svetom fitnesa i velnesa.

Iako stručnjaci tvrde da ova metoda nema velike rizike, ipak je potrebno paziti na opsesivno ponašanje. Ovakvi trendovi sa strogo definisanim vremenskim i količinskim pravilima često dovode do poremećaja u ishrani i na takve stvari je potrebno obratiti posebnu pažnju prilikom bavljenja ovakvim metodama.

Svaki pojedinac je drugačiji u svakom pogledu, uključujući i zdravlje. Postoji bezbroj načina za ishranu i vežbanje, a najbolji način da odredite šta vam odgovara je način na koji reagujete na različite metode. Može to biti 30-30-30, ali i nešto više ili manje intenzivno.

Prenela: V.N.

Izvor: Zivim.jutarnji.hr/ Zdravlje.Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track